مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1397 ساعت 13:202018-10-11پزشكي

تولید کپسول های حمل هوشمند دارو برای حذف سلول های سرطانی


پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینای همدان نانوحامل هایی را برای انتقال هوشمند دارو به سلول های سرطانی بافت رحم تولید کردند که نتایج تحقیقات آنها نشان داد عوارض جانبی نانوذرات حامل داروی نویراپین نسبت به داروی مشابه کاهش یافته است.

- پژوهشگران دانشگاه بوعلی سینای همدان نانوحامل هایی را برای انتقال هوشمند دارو به سلول های سرطانی بافت رحم تولید کردند که نتایج تحقیقات آنها نشان داد عوارض جانبی نانوذرات حامل داروی "نویراپین" نسبت به داروی مشابه کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با شیوع بیماری سرطان در بین جهانیان، محققان در تلاش هستند تا راهکارهایی برای کاهش اثرات جانبی داروهای ضدسرطان و همچنین افزایش اثربخشی این داروها ارائه دهند.

یکی از مهمترین راهکارها در این حوزه طراحی نانو حامل های هوشمند انتقال دارو به منظور رهاسازی کنترل شده داروها در بافت هدف است که در این راستا محققان دانشگاه بوعلی سینا همدان نانو حامل های هوشمندی را برای انتقال دارو به سلول های سرطانی بافت رحم تولید کردند.

ندا حسین پور مقدم، دانش آموخته دکترای دانشگاه بوعلی سینای همدان، سرطان رحم را یکی از کشنده ترین سرطان ها عنوان کرد و افزود: با توجه به عوارض جانبی بالای داروهای طراحی شده برای درمان این بیماری، در این تحقیقات نانو حامل حاوی داروی نویرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کپسول های حمل هوشمند دارو برای حذف سلول های سرطانی

تولید کپسول های حمل هوشمند دارو برای حذف سلول های سرطانی