مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مهر 1397 ساعت 00:362018-10-08بين الملل

فارس گزارش می دهد حراج سرباز هخامنشی چگونه در نمایشگاه پاییزه نیویورک متوقف شد؟


معاون میراث فرهنگی کشور با ارائه گزارشی از مفقود شدن سر سرباز هخامنشی در خصوص چگونگی توقف حراج این سردیس در نمایشگاه پاییزه نیویورک توضیحاتی را ارائه داد.

- حراج سرباز هخامنشی چگونه در نمایشگاه پاییزه نیویورک متوقف شد؟ معاون میراث فرهنگی کشور با ارائه گزارشی از مفقود شدن سر سرباز هخامنشی در خصوص چگونگی توقف حراج این سردیس در نمایشگاه پاییزه نیویورک توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، نقش برجسته سرباز هخامنشی اولین بار در سال 1932 طی کاوش مؤسسه شهرشناسی شیکاگو به سرپرستی ارنست هرتسفلد در قسمت ایوان جنوبی کاخ شورا نمایان شد، اما آنچه مسلم است این نقش برجسته، نقش برجسته مربعی شکل تا سال 1936 در محل اصلی خود وجود داشته است.

بعد از اتمام کار هرتسفلد در تخت جمشید در سال 1934 اریک اف.

اشمیت در اواخر همان سال سرپرستی کاوش تخت جمشید را از سوی مؤسسه شرق شناسی شیکاگو برعهده گرفت، نماینده اشمیت یعنی معاون سایت به نام دونالد مک کاون اولین کسی بود که به شکل رسمی مفقود شدن نقش برجسته را در سال 1936 و بر اساس مستندات موجود که در آرشیو مؤسسه شرق شناسی شیکاگو است به مقامات ایران گزارش داد.

در تاریخ 29 مهرماه 96 ایمیلی به معاونت میراث فرهنگی واصل شد که حاکی از نمایش یک قطعه سنگ نقش برجسته سرباز هخامنشی متعلق به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد حراج سرباز هخامنشی چگونه در نمایشگاه پاییزه نیویورک متوقف شد؟

فارس گزارش می دهد حراج سرباز هخامنشی چگونه در نمایشگاه پاییزه نیویورک متوقف شد؟