مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مهر 1397 ساعت 13:002018-10-08اقتصادي

سیکل معیوب صنعت داروسازی عامل اصلی مشکلات دارویی است


سیکل معیوب صنعت داروسازی عامل اصلی مشکلات دارویی است.

- دکتر علی خوارزم کیا در گفت ‎ وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: شرکت های دارویی و داروخانه ها یک سری داروهای خاص دارند که از ارز مرجع و دولتی تهیه می شوند و طبیعتاً با توجه به شرایط موجود نباید تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز قرار گیرند و گران شوند.

وی اضافه کرد: داروهایی که جزو مکمل های غذایی و ویتامین ها هستند و حیاتی نبوده، در تأمین آنها از ارز آزاد و بازار ثانویه استفاده می شود.

این متخصص فارماکوتراپی بیان کرد: مشکلات و شرایط فعلی وضعیت دارو به بازار و نوسانات ارز ارتباطی ندارد بلکه به فرآیند انتقال دارو از کشورهای تولید کننده و مواردی همچون حمل و نقل، ارتباط و نوع همکاری، برخی شرکت ها سهام دار آمریکایی و یا تحت تأثیر تحریم بستگی دارد.

خوارزم کیا عنوان کرد: موارد فوق ممکن است منجر به کمبود دارویی در بازار شود و هنگامی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد وضعیت دارو را خارج از ضوابط قانونی تحت تأثیر قرار می دهد.

در تهیه برخی داروهای خاص وزارتخانه نقش مستقیم دارد این مدرس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اینکه گفته می شود برخی داروخانه ها عرضه دارو را کاهش داده تا قیمت ها تغییر کند و به سود بیشتری برسند شاید درست نباشد چرا که معمولاً حجم داروها در داروخانه ها مشخص است و خیلی نمی تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیکل معیوب صنعت داروسازی عامل اصلی مشکلات دارویی است

سیکل معیوب صنعت داروسازی عامل اصلی مشکلات دارویی است