مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مهر 1397 ساعت 09:002018-10-02پزشكي

راهکارهایی برای برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی


وارسی آمارها در مورد بیماری های غیرواگیر نشان دهنده افزایش تاثیرگذاری این بیماری ها بر عدد مرگ و میر در سراسر جهان است؛ به این معنی که سالانه نزدیک به 32 میلیون سکته قلبی و مغزی در دنیا ثبت و باعث مرگ 17 میلیون نفر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، این واقعیت غیرقابل انکار که سبک جدید زندگی از یک سو عاملی مهم در کاهش میزان بیماری های واگیر و مرگ آوری آنها و از سوی دیگر افزایش شمار بیماری های غیرواگیر و حتی نوپدیدی است که بر معلولیت ها و مرگ و میر اثر گذاری زیادی دارد.

صاحب نظران و کارشناسان تاکید دارند که می توان با اصلاح برخی رفتارها و شیوه های زندگی، تا میزان قابل توجهی از ابتلا به این بیماری ها خصوصا بیماری قلبی عروقی و در نتیجه معلولیت و مرگ ناشی از آنها کاست.

کارشناس قلب و عروق معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با ایسنا گفت: همه می توانیم با طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی، به سلامت خود کمک کنیم.

سارا جوادپور مصرف دخانیات شامل سیگار، قلیان، چیق و پیپ، اضافه وزن و چاقی، فشارخون بالا، اختلال چربی خون، فشارهای روانی و استرس، فعالیت بدنی ناکافی، رژیم غذایی نامناسب و .

را از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر این بیماری ها دانست و تاکید کرد که با اصلاح بخشی از رفتارها می توان سلامت فردی و اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

راهکارهایی برای برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی