مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مهر 1397 ساعت 12:102018-10-01اجتماعي

با به علاوه یا منهای 6 ماه، کلاس اولی می شوند!


طی بیست یا سی سال گذشته، کوچک و بزرگ کردن سن افراد در شناسنامه و تفاوت میان زمان واقعی تولد کودک با آنچه در شناسنامه ثبت می شود، از جمله راه هایی بوده که موجب می شد، - کودکان زودتر از موعد قانونی پا به مدرسه بگذارند و در واقع، بسیاری از خانواده ها ترجیح می دادند با آوردن چند شاهد و تغییر تاریخ تولد فرزندان شان که در مهر یا آبان متولد شده اند، نام آنان را در فهرست نوزادان متولد شهریور گذاشته و براین اساس برای آنها شناسنامه بگیرند.

تغییر تاریخ تولد درسال های گذشته موجب می شد تا کودک یکسال زودتر وارد مدرسه و کلاس های درس شود و بر عکس در مواقعی خانواده ها شناسنامه کودکان متولد بهمن، اسفند و حتی دی ماه خود را به عنوان نوزادان متولد فروردین، ثبت کرده و به نوعی سن آنان را کوچک می کردند.

برخی کودکان معمولا باید یکسال منتظر بمانند تا به مدرسه بروند، چرا که سن دانش آموزانی که می خواهند به اول دبستان بروند تا پایان شهریور باید 6 سال تمام شده باشد و اگر بعد از مهرماه، سن به این عدد برسد باید تا سال آینده منتظر بمانند و برخی نیز حتی به دلیل یک روز تولد دیرتر، باید یکسال برای حضور در مدرسه صبر کنند.

حسین سعادف فر، شهروند ساروی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که پسرم متولد 10 آبان سال 1382 و دخترم متولد 16 مهر سال 1392 است، گفت: پسرم پیش دبستانی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با به علاوه یا منهای 6 ماه، کلاس اولی می شوند!

با به علاوه یا منهای 6 ماه، کلاس اولی می شوند!