مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مهر 1397 ساعت 11:102018-10-01اقتصادي

تجار از کوچه و خیابان دلار نمی خرند که دورنمای تجارت تغییر کند


در حالی که بازرگانان معتقدند که نوسانات نرخ ارز دورنمای تجارت و کسب و کار را برایشان دشوار کرده است، رییس سازمان توسعه تجارت می گوید که نرخ ارز تامین شده برای واردات ارز 4200 تومانی یا ارز نیمایی بوده، - نه ارز کوچه و خیابان های فردوسی که نوسان داشته باشد؛ بنابراین دورنمای تجارت و کسب وکار هم تغییری نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نوسانات ارزی که از اواخر سال گذشته آغاز شد و همچنان نیز در بازار آزاد مشاهده می شود تاثیر زیادی در بازار کالاهای مختلف داشته است.

در حالیکه تعدادی از کالاها با ارز دولتی وارد می شوند و بقیه با ارز بازار ثانویه و بارها مسئولان اعلام کردند که حداقل قیمت کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی نباید افزایش داشته باشد اما عملا مصرف کنندگان در بازار شاهد ثبات قیمت ها نیستد.

در ماه های گذشته دولت دو بسته ارزی را رونمایی کرد که در بسته نخست، نرخ ارز برای واردات همه کالاها را روی 4200 تومان ثابت نگه داشت و برای کالاهای اساسی و استراتژیک به علاوه این نرخ یارانه و یارانه 400 تومانی هم در نظر گرفت.

در بسته دوم ارزی که دولت، اصلاحات اساسی روی بسته قبلی انجام داد، فهرست کالایی را مشخص و اعلام کرد که کالاهای اساسی در قالب 25 گروه کالایی ابلاغ شده مشمول ارز 4200 تومانی دولتی هستند و ما بقی کالاها باید از سامانه نیما ارز نیمایی بگیرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجار از کوچه و خیابان دلار نمی خرند که دورنمای تجارت تغییر کند

تجار از کوچه و خیابان دلار نمی خرند که دورنمای تجارت تغییر کند