مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مهر 1397 ساعت 11:502018-09-30اجتماعي

کلوخ پزان؛ شروع پاییز اقلیدی ها


شهروندان اقلیدی، سال هاست که با کلوخ پز به استقبال فصل پاییز و زیبایی ها آن می روند، فصلی که امسال با امید به مهربانی آسمان و زمین و گشایش بخت کشاورزان، - امیدوارنه تر آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، اقلید از شهرهای خوش آب و هوای کشور محسوب می شود، شهری در شمال سرسبز استان فارس، نقطه ای که این سال ها خشکی چشم آسمان و خفتیدن بخت زمینش، کمی دست و دل شهروندانش را تنگ کرده است اما آنان همچنان با آداب و رسوم و باورهای کهن خود به استقبال روزهای خوب در آغاز فصل کشاورزی جدید می روند .

اقلید و مردمانش، تاریخی دور را در بایگانی و ذهن و دل خود جای داده اند، روزگارانی که هر روز و فصلش با آیین و رسمی همراه بوده و هست .

اقلید که گذشتگان آن را کلید فارس نام داده بودند؛ امروز هم دروازه اتصال این استان به شمال و غرب محسوب می شود، نقطه ای که اکنون مرکز ثقل خط ارتباط ریلی است و به زودی و با گشایش آزادراه شیراز اصفهان، به نقطه ای استراتژیک در ارتباط جاده ای هم بدل خواهد شد .

مردم اقلید اما با رسومشان زنده اند و زندگی می کنند، آدابی که شاید از نوع زندگی و پیشینه ی این خطه حاصلخیز سرچشمه گرفته است و در این میان رسومی است که در ابتدای هر فصل، تداوم زندگی را با توکل به مهربانی اهورایی پروردگار، دنبال می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلوخ پزان؛ شروع پاییز اقلیدی ها

کلوخ پزان؛ شروع پاییز اقلیدی ها