مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مهر 1397 ساعت 16:202018-09-29اقتصادي

قیمت روی کالا یا قیمت مغازه دار؟


معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: تولیدکننده باید بابت تولید هر کالایی مخصوصا موادغذایی با احجام و وزن مشخص، - پروانه ساخت بگیرد.

علی باخرد در گفت وگو با ایسنا- در خصوص مغایرت قیمت درج شده روی کالا با قیمت عرضه شده به خریدار، اظهار کرد: قانون در این خصوص بیان می کند فردی که یک کالا را به عنوان فروشنده می ‎خرد، باید حتما درصد سود آن را رعایت کند و با آن درصد بفروشد.

وی افزود: اینکه به طور مثال قیمت روی یک کالا 10 هزار تومان است اما فروشنده 11 هزار تومان و بالاتر از قیمت درج شده می فروشد، در نگاه اول نمی توان گفت که فروشنده تخلف کرده بلکه باید بررسی شود که با چه قیمتی خریده است.

باخرد بیان کرد: فروشنده بر اساس ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 5 قانون نظام صنفی باید درصد قانونی را به کالایی که برای فروش می خرد، اضافه کند و بعد بفروشد.

اگر قیمت فروش بالاتر از قیمت درج شده بوده اما فروشنده در دریافت درصد قانونی تخلف نکرده باشد، باید یک حلقه به عقب تر برگشته و به سراغ تولیدکننده برویم و بررسی کنیم که چرا کالا را با قیمت بالاتر به فروشنده فروخته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی ادامه داد: ما قیمت تولید، عمده فروشی و قیمت مصرف کننده داریم ، اگر خرده فروشی که قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت روی کالا یا قیمت مغازه دار؟

قیمت روی کالا یا قیمت مغازه دار؟