مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مهر 1397 ساعت 13:452018-09-29فرهنگي

اجرای عملیات خاکبرداری اتاق های اثر تاریخی «کهنه قالا» توسط مردم


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از اجرای عملیات مرحله چهارم از خاکبرداری اتاق های اثر تاریخی کهنه قالا در مشکین شهر خبر داد.

- اجرای عملیات خاکبرداری اتاق های اثر تاریخی کهنه قالا توسط مردم سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از اجرای عملیات مرحله چهارم از خاکبرداری اتاق های اثر تاریخی کهنه قالا در مشکین شهر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایمانعلی ایمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت گروه های مردمی در روند مرمت این اثر تاریخی و عملیات خاکبرداری گفت: حضور گروه های مردمی در مرمت آثار تاریخی ستودنی و قابل توجه است بطوری که همه مراحل مرمت مطابق اصول فنی انجام شده و مشارکت خود مردم نیز زیر نظر کارشناسان و با نظارت آن هاست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر خاطرنشان کرد: کهنه قلعه یکی از آثار شاخص تاریخی استان اردبیل است که تحت شماره 618 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

ایمانی افزود: این بنای تاریخی در ورودی شهر مشکین شهر واقع شده و بنای اولیه آن در زمان شاپور دوم ساسانی در سال 337 میلادی به دستور ترشه هرمز حکمران ساسانی خیاو در مدت شش سال احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات خاکبرداری اتاق های اثر تاریخی «کهنه قالا» توسط مردم

اجرای عملیات خاکبرداری اتاق های اثر تاریخی «کهنه قالا» توسط مردم