مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 13:352018-09-23اقتصادي

آغاز اجرای تعرفه های جدید و کنار کشیدن چین از مذاکره با آمریکا


در فاصله چند ساعتی که به اجرای دور جدید تعرفه های آمریکا و چین روی واردات کالاهای یکدیگر باقی مانده است، هیچ بهبودی در روابط میان این دو رقیب به چشم نمی خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بلومبرگ، با تشدید تنش های تجاری، واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی از بامداد روز دوشنبه به وقت واشنگتن مشمول تعرفه های جدید قرار می گیرد که علاوه بر 50 میلیارد دلار کالایی است که پیش از این مشمول تعرفه شده بودند.

مجموع 250 میلیارد دلار کالای چینی که با تعرفه وارداتی جدید آمریکا روبه رو هستند تقریبا معادل نصف ارزش واردات آمریکا از چین در سال گذشته به شمار می رود.

در این بین، 110 میلیارد دلار کالای آمریکایی نیز همزمان با تعرفه های وارداتی چین روبه رو خواهند شد که معادل 70 درصد ارزش کالاهایی هستند که چین در سال 2017 از آمریکا خریداری کرد.

چین روز شنبه در پی تهدیدهای تعرفه ای، مذاکرات تجاری با مقامات آمریکایی که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود را لغو کرد.

به گفته منابع آگاه، تحریم های وزارت خارجه آمریکا علیه آژانس دفاعی چین و مدیرش در روز پنج شنبه در این تصمیم تاثیرگذار بود.

اتفاق نظر فزاینده ای در پکن وجود دارد که مذاکرات بعدی با دولت ترامپ تنها پس از انتخابات میان دوره ای آمریکا در نوامبر ممکن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای تعرفه های جدید و کنار کشیدن چین از مذاکره با آمریکا

آغاز اجرای تعرفه های جدید و کنار کشیدن چین از مذاکره با آمریکا