مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 13:002018-09-22فرهنگي

مطالعات و طراحی مرمت و احیای خانه موزه اخوان ثالث آغاز شد


مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احیاء و باز زنده سازی خانه مشاهیر، نخبگان و ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر و ادبیات از اهداف شهرداری تهران است، - گفت: خانه اخوان ثالث از سوی شهرداری منطقه 6 برای مرمت و احیاء در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته و در حال حاضر نیز مرحله مطالعات و طراحی این خانه آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،جعفر رحمانزاده با اشاره به ضرورت تملک و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر تهران ، بیان کرد: شهرداری خانه اخوان ثالث را خریداری کرده و به زودی عملیات مرمت و احیای این مجموعه فرهنگی آغاز می شود.

به گفته وی، احیاء و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان؛ تهران را به پایتخت فرهنگی قابل توجه تبدیل خواهد کرد؛ چرا که توجه به هنرمندان و بزرگان عرصه ادب و هنر به عنوان بخشی از مالکان فکری جامعه؛ اهمیت بسیار زیادی در تقویت فرهنگ و هنر اصیل ایرانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه این خانه با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام خواهد شد، تصریح کرد: هدف اصلی ما حفظ اصول مرمت و احیاء، براساس مداخله حداقلی است.

رحمانزاده با اشاره به اینکه برگزاری جلسات راهبردی با اقوام ، خویشاوندان و علاقمندان به اخوان ثالث ادامه دارد، گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات و طراحی مرمت و احیای خانه موزه اخوان ثالث آغاز شد

مطالعات و طراحی مرمت و احیای خانه موزه اخوان ثالث آغاز شد