مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 10:502018-09-22پزشكي

مردان بیش از زنان به سکته مغزی مبتلا می شوند


یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب گفت: سن وقوع سکته های مغزی در ایران حدود 10 سال کمتر شده است و جوانان بیشتری به این بیماری مبتلا می شوند.

- محمد شریعتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با بیماری های نورولوژی و زوال عقل اظهار کرد: امروزه سکته های مغزی دومین عامل مرگ ومیر در جهان هستند و در کشور ایران نخستین عامل ناتوانی افراد محسوب می شوند.

حدود دو سوم بیماران مبتلا به سکته مغزی فعالیت شغلی خود را از دست می دهند و حدود یک سوم دیگر به صورت کلی زمین گیر می شوند و نیازمند مراقبت توسط اطرافیان خود هستند.

وی افزود: سکته های مغزی چند نوع اصلی دارند که در نوع اول آن، یک لخته در ابتدای رگ ایجاد می شود که باعث اختلال در خون رسانی و در نهایت آسیب بافتی می گردد.

نوع دیگر سکته های مغزی، خون ریزی دهنده است که در طی آن دیواره رگ پاره شده و خون وارد بافت مغز می شود و موجب ایجاد علائم عصبی می گردد.

نکته مهم اینجاست که اخیرا در سکته های نوع اول شیوه ای برای باز کردن انسداد رگ از طریق دارو ایجاد شده که از طریق دارو تا بتوان لخته های خونی را از رگ خارج کرد.

این اقدام کاملا وابسته به زمان است، درواقع زمان طلایی نباید از دست رود.

شریعتی ادامه داد: سه ساعت، زمان طلایی برای خارج کردن لخته از رگ ها به وسیله دارو است، بنابراین لزوم ایجاد آگاهی در سطح جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان بیش از زنان به سکته مغزی مبتلا می شوند

مردان بیش از زنان به سکته مغزی مبتلا می شوند