مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 شهریور 1397 ساعت 00:012018-09-18پزشكي

مبتلایان به آسم مستعد چاقی


نتایج تازه ترین بررسی های محققان آمریکایی نشان می دهد، مبتلایان به آسم، یک سوم بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، نتایج تازه ترین بررسی های محققان آمریکایی نشان می دهد، مبتلایان به آسم، یک سوم بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به چاقی هستند.

  آسم، بیماری مزمن و التهابی دستگاه تنفس است که می تواند از بینی تا راه های هوایی کوچک را درگیر کند و باعث علائمی مانند خس خس سینه، سرفه، تنگی نفس، محدودیت در فعالیت بدنی، احساس سنگینی و درد در قفسه سینه شود.

این بررسی ها به مدت 20 سال بر روی بیش از 20 هزار نفر از 12 کشور مخالف صورت گرفته و تأکید می کند، بین ابتلا به آسم و چاقی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی وجود دارد.

  به گفته کارشناسان بهداشتی، بین چاقی و خطر ابتلا به آسم همبستگی وجود دارد و میزان هر دو آن ها در سال های اخیر افزایش یافته است؛ عوامل مختلفی می تواند در این میان نقش داشته باشد از جمله کاهش عملکرد تنفسی به علت تجمع چربی و این واقعیت که بافت چربی منجر به وضعیت مستعد ابتلا به التهاب می شود.

محقق ارشد این پژوهش می گوید: بررسی های قبلی نشان داده بود، افراد چاق مستعد ابتلا به آسم و بیماری های تنفسی هستند، اما تازه ترین پژوهش ها به رابطه بالعکس این د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به آسم مستعد چاقی

مبتلایان به آسم مستعد چاقی