مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 09:552018-09-18اقتصادي

آغاز فاز دوم جنگ آمریکا با تعرفه روی 200 میلیارد دلار واردات چینی


دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سرانجام اعلام کرد تعرفه 10 درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را وضع خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعرفه های جدید روی 6000 قلم کالا اعمال خواهد شد که بزرگترین دور تعرفه های آمریکا تاکنون محسوب می شود.

کیف دستی، برنج و منسوجات شامل این تعرفه ها خواهند بود.

اما رییس جمهور آمریکا ساعتهای هوشمند اپل، فیت بیت و سایر محصولات مصرفی مانند دوچرخه، کلاه ایمنی و صندلی کودک برای خودرو را مشمول این تعرفه ها نکرد.

ترامپ در بیانیه ای دور جدید تعرفه ها را اعلام کرد و هشدار داد اگر چین علیه کشاورزان یا صنایع آمریکا به اقدامات تلافی جویانه متوسل شود، آمریکا فورا فاز سوم را که تعرفه روی 267 میلیارد دلار دیگر واردات از چین است، دنبال خواهد کرد.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت: تعرفه ها برای لیست کالاهای اعلام شده 24 سپتامبر آغاز خواهد شد اما تعرفه ها تا پایان سال 2018 به 25 درصد افزایش پیدا می کند تا شرکتهای آمریکایی فرصت پیدا کنند زنجیره تامین خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند.

آمریکا و چین در یک جنگ تجاری که بازارهای مالی جهان را در چند ماه گذشته متلاطم کرده است، تاکنون روی واردات کالاهای یکدیگر به ارزش 50 میلیارد دلار تعرفه وضع کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز دوم جنگ آمریکا با تعرفه روی 200 میلیارد دلار واردات چینی

آغاز فاز دوم جنگ آمریکا با تعرفه روی 200 میلیارد دلار واردات چینی