مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 09:202018-09-18پزشكي

توقف رشد سلول سرطانی با کمپلکس نانودارویی ساخت محققان دانشگاهی


محققان واحد علوم و تحقیقات در قالب پایان نامه به کمپلکس نانو دارویی دست یافتند که قادر به توقف رشد سلول های سرطانی و با کاهش عوارض دارویی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا معصومه بیات، مجری طرح بیماری سرطان را در نتیجه جهش در سلول های بدن دانست و گفت: سلول های جهش یافته با سرعت بالاتری نسبت به سلول های سالم تکثیر می شوند و مواد مغذی و اکسیژن را از دسترس سلول های سالم خارج می کنند.

وی افزود: با اینکه با گسترش دانش در زمینه سرطان، پیشرفت های زیادی برای درمان آن صورت گرفته است، اما اثرات سمی داروهای شیمی درمانی همچنان یکی از معضلات درمان بیماری سرطان به شمار می آید؛ چراکه این داروها غالبا به طور اختصاصی عمل می کنند.

بیات، بهره گیری از سیستم های نانو ذرات حاوی ترکیبات آلی و معدنی در داروسازی را یکی از روش های حذف سلول های سرطانی عنوان کرد و ادامه داد: سیستم های نانو ذرات دارای انواع ساختارها با اندازه، شکل و مواد مختلف هستند که هر کدام ظرفیت بارگیری دارو، آزادسازی، هدف گیری سلولی و پایداری متفاوت دارند.

از این رو با استفاده از نانوذرات می توان داروها را درون بسته هایی در حد نانومتر قرار داد تا آزادسازی دارو تحت کنترل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درخت سان ها یکی از نانوذراتی هستند که برای رهاسازی و تحویل دارو استفاده می شوند، اظهار کرد: در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف رشد سلول سرطانی با کمپلکس نانودارویی ساخت محققان دانشگاهی

توقف رشد سلول سرطانی با کمپلکس نانودارویی ساخت محققان دانشگاهی