مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 شهریور 1397 ساعت 01:102018-09-17اقتصادي

چرا سکه و ارز آرام نمی گیرد؟


هجوم مردم برای خرید سکه و ارز و افزایش ‏تقاضای آنها به تنهایی عامل اصلی این افزایش روزانه در بازارهای غیر رسمی نیست.

- یک اقتصاددان معتقد است: هجوم مردم برای خرید سکه و ارز و افزایش ‏تقاضای آنها به تنهایی عامل اصلی این افزایش روزانه در بازارهای غیر رسمی نیست.

دکتر فرشید سلیمی، استاد دانشگاه آزاد ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: ‏وجود تحریم های اقتصادی، عدم پاسخگویی شفاف، عدم اعتماد مردم به برخی سیاست ها ‏که منجر به افزایش تقاضای ارز و سکه توسط مردم برای حفظ ارزش پول خودشان شد، تزریق نشدن ارز مورد ‏نیاز توسط دولت و بانک مرکزی به بازار در مقابل تقاضای مردم، افزایش تورم و کاهش نرخ سود بانکی در ‏شهریور ماه سال 96 که منجر به هدایت نقدینگی به بازارهای سرگردان ارز، طلا و مسکن شد می تواند به عنوان علل افزایش قیمت سکه و ارز باشد.

وی ادامه داد: هم چنین ‏مهم ترین عامل را می توان رانت و فساد دانست که ارز دولتی به افرادی تعلق گرفت که بجای هدایت کالاهای خریداری ‏شده به بازار با قیمت دولتی، به احتکار کالاها پرداختند و منجر به افزایش قیمت سکه و ارز به صورت روزانه ‏شدند.

‏ این استاد دانشگاه با بیان این پیشنهاد که دولت در سیاست های اقتصادی خود تجدیدنظر کند، گفت: مردم و دولت مکمل هم هستند، مردم زمانی می توانند از سیاست ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سکه و ارز آرام نمی گیرد؟

چرا سکه و ارز آرام نمی گیرد؟