مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 شهریور 1397 ساعت 10:102018-09-17سياسي

کناره گیری موراکامی از نامزدی جایزه جایگزین نوبل


«هاروکی موراکامی» نویسنده مطرح ژاپنی که نامش در میان چهار نامزد جایزه جایگزین نوبل ادبیات بود از برگزارکندگان خواسته نامش را از فهرست نامزدها حذف کنند.

- هاروکی موراکامی نویسنده مطرح ژاپنی که نامش در میان چهار نامزد جایزه جایگزین نوبل ادبیات بود از برگزارکندگان خواسته نامش را از فهرست نامزدها حذف کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ژاپن تایم، مسئولان برگزاری جایزه جایگزین نوبل ادبیات اعلام کرده اند هاروکی موراکامی اعلام کرده قصد دارد تنها روی نوشتن تمرکز کند و از توجه های رسانه ای به دور باشد؛ به همین دلیل درخواست داده نامش از فهرست نامزدهای جایزه جایگزین نوبل ادبیات حذف شود.

پس از این که آکادمی سوئدی نوبل تصمیم گرفت به دلیل حواشی مربوط به رسوایی اخلاقی، برای اولین بار در هفت دهه اخیر جایزه نوبل ادبیات را در سال 2018 برگزار نکند، عده ای از چهره های شاخص فرهنگی سوئد دست به کار شدند و امسال قرار است نسخه خودشان را از مهم ترین جایزه ادبی جهان برگزار کنند.

آن ها چندی پیش نام چهار نامزد نهایی خود شامل هاروکی موراکامی نویسنده مطرح ژاپنی، نیل گیمن رمان نویس بریتانیایی و دو نویسنده زن، کیم توی از کانادا و ماریس کنده از فرانسه را اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کناره گیری موراکامی از نامزدی جایزه جایگزین نوبل

کناره گیری موراکامی از نامزدی جایزه جایگزین نوبل