مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 ساعت 06:452018-09-12اقتصادي

فرار از خانه؛ آغاز بی خانمانی و بی پناهی


پدیده فرار دختران از خانه، نه تنها خود یک آسیب است، بلکه موجب بروز آسیب ها و چالش های دیگری نیز در جامعه می شود؛ در واقع، دختران فراری یا خانه گریز، - دروازه ورود جامعه به پدیده زنان خیابانی هستند.

سرهنگ محمدرضا خیرخواه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تاثیر عوامل اجتماعی و روانی بر فرار از خانه اظهار کرد: فرار از خانه و اقدام به دوری و عدم بازگشت به منزل و ترک اعضای خانواده، بدون اجازه از والدین یا وصی قانونی خود، در واقع نوعی واکنش نسبت به شرایطی است که از نظر فرد نامساعد، غیرقابل تحمل و بعضا تغییر ناپذیر است.

این عمل معمولا به عنوان مکانیزم دفاعی به منظور کاهش ناخوشایندی و خلاصی از محرک های آزاردهنده و مضر، دستیابی به خواسته های مورد نظر و عموما آرزوهای دور و دراز انجام می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه هنگامی که کودک و نوجوان نتواند با افراد خانواده رابطه دوستی برقرار کند یا با شرایط خانواده سازگار شود، ممکن است تنها راه را در فرار از خانه جست و جو کند، افزود: آسیب های اجتماعی نظیر فرار از خانه دارای زمینه ها و ابعاد مختلفی هستند و عوامل گوناگونی از جمله عوامل فردی، خانوادگی و اجتماعی در شکل گیری آن موثر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار از خانه؛ آغاز بی خانمانی و بی پناهی

فرار از خانه؛ آغاز بی خانمانی و بی پناهی