مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 شهریور 1397 ساعت 11:462018-09-10سياسي

«گلدسته گردانی» و «شُووی خوانی» آیین های محرم در سیستان و بلوچستان


از نکات برجسته و بارز محرم و به خصوص عاشورا در سیستان و بلوچستان، شووی خوانی (تعزیه خوانی) بوده که یکی از سنت های جاودانه و ماندنی در این منطقه است.

- گلدسته گردانی و شُووی خوانی آیین های محرم در سیستان و بلوچستان از نکات برجسته و بارز محرم و به خصوص عاشورا در سیستان و بلوچستان، شووی خوانی (تعزیه خوانی) بوده که یکی از سنت های جاودانه و ماندنی در این منطقه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، هیئتها، دسته ها و مساجد این روزها آستانه ماه محرم، حال و هوایی دیگر دارند، پیر و جوان برای برگزاری هرچه بهتر مراسم ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان در تکاپو هستند و حتی با نظافت مساجد و تکایا، نصب پرچم های سیاه و آماده کردن کتاب های دعا به سهم خود تلاش می کنند.

عشق و ارادتی که خودجوش هیئتی ها را به صحنه آورده و غروب ها دورهم جمع می شوند و برای ماه محرم و بزرگداشت آیین هایش برنامه ریزی می کنند.

به دلیل وجود اقوام مختلف حسینیه های مختلفی فعال می شود و هرکدام به سهم و آیین و رسوم خود به عزاداری می پردازند و با نزدیک شدن به شبها و روزهای تاسوعا و عاشورا بر شور و هیجان هیاتها و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی افزوده می شود.

در سیستان و بلوچستان خوهران و برادران شیعه و سنی هر یک در تکایا و مساجد خود با حفظ حرمت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گلدسته گردانی» و «شُووی خوانی» آیین های محرم در سیستان و بلوچستان

«گلدسته گردانی» و «شُووی خوانی» آیین های محرم در سیستان و بلوچستان