مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1397 ساعت 11:052018-09-08بين الملل

ادلب؛ سرآغاز جدایی در یک همپیمانی غیراستراتژیک؟


یک پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه،با اشاره به نشست روز گذشته تهران و مواضع روسای جمهوز سه کشور ایران ، روسیه و ترکیه در مورد بحران ادلب گفت : - ایران در سیاست اعلامی خود در نشست تهران، سعی کرد در نقطه وسط بایستد اما از نظر سیاست اعمالی خواهان انجام عملیات نظامی در ادلب و کنترل این منطقه توسط ارتش سوریه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اردشیر پشنگ ،در یادداشتی با عنوان ادلب؛ سرآغاز جدایی در یک همپیمانی غیراستراتژیک؟ با طرح این پرسش که آیا اختلاف نظر رهبران سه کشور ایران، ترکیه و سوریه بر سرعملیات ادلب، آغازگر افزایش اختلافات این سه کشور و کاهش همکاری هایشان در قبال بحران سوریه خواهد بود؟ نوشت :روز جمعه تهران میزبان دور دیگری از مذاکرات رهبران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه بود سه کشوری که از سال 2016 وارد یک همکاری موثر در قبال بحران سوریه شده اند همکاری که تاثیر بسزایی در تحولات بحران سوریه بخصوص در شمال این کشور طی 2 سال گذاشته است اما با این حال و با توجه به اهداف و مواضع متفاوتی که هریک از آنها در چشم اندازشان از پایان بحران سوریه دنبال می کنند، این سه کشور را می بایست همپیمانان غیراستراتژیست نام نهاد.

اجلاس تهران در زمانی برگزار شد که مهمترین موضوع پیش روی این سه کشور به مساله بازپس گیری ادلب از نیروهای مسلح مخالف بشار اسد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادلب؛ سرآغاز جدایی در یک همپیمانی غیراستراتژیک؟

ادلب؛ سرآغاز جدایی در یک همپیمانی غیراستراتژیک؟