مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 شهریور 1397 ساعت 18:052018-09-05پزشكي

انتقاد از نبود طرح های غربالگری برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان


رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: از هر 100 هزار زن در سنین باروری در سطح آذربایجان غربی 4.

2 نفر بر اثر ابتلا به سرطان پستان جان خود را از دست می دهد.

- حمیدرضا فرخ اسلاملو در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، مرگ و میر مادران باردار بر اثر عوارض زایمان را مهم ترین شاخص سنجش سلامت مادران برشمرد و افزود: کشور دراین حوزه بسیار خوب عمل کرده است و با کاهش زایمان در منزل، افزایش سطح سواد عمومی و توسعه یافتگی میزان مرگ و میر مادران باردار از 200 مورد در هر 100 هزار مادر به 20 مورد کاهش داشته است که مطابق با برنامه های سازمان جهانی بهداشت در راستای کاهش مرگ مادران باردار است.

وی با بیان این که با وجود کاهش مرگ و میر مادران باردار بر اثر عوارض زایمان در 4 دهه گذشته، عوامل خطرآفرین و تهدیدکننده سلامت مادران نسبت به دهه های گذشته بشدت افزایش داشته است، در ادامه خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی سرطان پستان به عنوان اصلی ترین عامل مرگ و میر زنان در سن بارداری(15 تا50 سال) مطرح است و در آذربایجان غربی هم از هر 100 هزار زن در سن باروری 4.

2 نفر به علت ابتلا به سرطان پستان جان خود را از دست می دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با تأکید بر این که با وجود شیوع فراوان سرطان پستان در کشورهای توسعه یافته میزان مرگ زنان بر اثر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از نبود طرح های غربالگری برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان

انتقاد از نبود طرح های غربالگری برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان