مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 شهریور 1397 ساعت 10:152018-09-04اقتصادي

بهره برداری از دستگاه تخلیه آب کف مخازن هیدروکربنی در دو پالایشگاه کشور


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس دستگاهی را برای تخلیه آب کف مخازن نفت و گاز ارائه کردند که به گفته آنها بر خلاف نمونه های خارجی برای نصب آن نیازی به تخلیه کامل مخازن نیست.

- مهندس محمدرضا مجیدپور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه این شرکت فعالیت خود را از 8 سال قبل آغاز کرد، گفت: بخشی از فعالیت تحقیقاتی ما به طراحی و ساخت سیستم های ابزار دقیق برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مربوط می شود.

وی طراحی و ساخت دستگاهی برای تخلیه آب کف مخازن هیدروکربنی را از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه طراحی شده قادر است به صورت اتوماتیک آب کف مخازن فرآورده های نفتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را تخلیه کند.

مجیدپور با بیان اینکه مخازن نفتی عمدتا مخازن بزرگی بوده و ترکیبی از آلکان ها و هیدرات های کربن در پالایشگاه های نفت هستند، اظهار کرد: برای جداسازی ترکیبات گوگردی و سایر ناخالصی ها از روش شست وشو با آب استفاده می شود که در اثر آن پسابی حاوی ترکیبات H2S (سولفید هیدروژن) و NH3 (آمونیاک) ایجاد می شود که با نام آب ترش معروف است.

وی با بیان اینکه این آب در مخازن هیدروکربنی ته نشین و در کف مخازن این امر باعث بروز مشکلات می شود، ادامه داد: خوردگی مخازن و اختلال در فرآیند پالایش از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از دستگاه تخلیه آب کف مخازن هیدروکربنی در دو پالایشگاه کشور

بهره برداری از دستگاه تخلیه آب کف مخازن هیدروکربنی در دو پالایشگاه کشور