مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 شهریور 1397 ساعت 14:252018-08-30سياسي

مسجد جامع ارومیه و محوطه آن احیاء می شود


معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توجه به حفظ و نگهداری بناهای تاریخی به عنوان هویت فرهنگی مان بسیار حایز اهمیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه آذربایجان غربی علی اصغر مونسان - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در این دیدار با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی حایز اهمیت است، زیرا یادگاری از نسل های گذشته است و ما هم با جدیت رسیدگی به این بناها را پیگیر هستیم، ادامه داد: مدیران استانی را موظف می کنیم تا رسیدگی به این بنای ارزشمند تاریخی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا مسجد جامع ارومیه و محوطه اطراف آن احیا شود.

جلیل جباری - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی - نیز با اشاره به اقدامات انجام یافته برای بهبود عمران این مسجد تاریخی بیان کرد: شبستان اصلی مسجد در سال 1394 و پس از انجام مرمت های لازم بازگشایی شد و همزمان محراب گچی مسجد نیز که بزرگترین محراب مساجد دوره ایلخانی است، مورد مرمت قرار گرفته و حفاظ شیشه ای برای محافظت از آن تعبیه شده است.

جباری اضافه کرد: به منظور دستیابی به داده های فرهنگی و تاریخی، سال گذشته کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی در کف گنبدخانه انجام و به شکل زیبایی آماده بازدید محققان و پژوهشگران شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد جامع ارومیه و محوطه آن احیاء می شود

مسجد جامع ارومیه و محوطه آن احیاء می شود