مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 شهریور 1397 ساعت 15:402018-08-27اقتصادي

کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در حال حاضر کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور دانشجویان رشته های مهارتی هستند که باید به 30 درصد افزایش یابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین امید، امروز دوشنبه(5 شهریور) در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی در سنندج، با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه، افزایش آموزش های مهارتی گنجانده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند که باید تا سال 99 به 30 درصد افزایش یابد.

وی افزود: بایستی یک میلیون و 200 هزار نفر دانشجوی مهارتی در کشور داشته باشیم در صورتی که در حال حاضر حدود 600 هزار نفر وجود دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: هرچند براساس مصوبه جدید شورای عالی اداری کشور، تعدادی از مراکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی در کشور تعطیل شدند اما ما در حاضر بالغ بر 600 مرکز را داریم که ظرفیت پذیرش یک میلیون و 200 هزار نفر دانشجوی مهارتی را دارند.

وی در ادامه از نظام ارزش گذاری در کشور انتقاد کرد و گفت: مسبب این نظام ارزش گذاری نادرست در کشور، دولت ها بوده اند که باعث افزایش گرایش به سمت مدرک گرایی شده اند و این نظام نیازمند اصلاح است.

امید در بخشی دیگر از سخنان خود به استقرار نظام صلاحیت حرفه ای اشاره و تصریح کرد: این مسئله در کشور مورد غفلت واقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند

کمتر از 15 درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند