مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 شهریور 1397 ساعت 22:152018-08-25فرهنگي

محسن امیریوسفی در بزرگداشت مهرجویی چه گفت؟


محسن امیریوسفی، رییس کانون کارگردانان سینمای ایران گفت: آقای مهرجویی فیلسوف سینما و فخر کارگردان-تهیه کنندگان سینمای ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن کامل اظهارات این کارگردان به شرح زیر است: به نام خدای هامون دهه چهل خورشیدی در تاریخ فرهنگ و هنر ایران دوره ای تکرارنشدنی ست.

از ادبیات و نقاشی گرفته تا تئاتر و سینما.

در همین دهه درخشان است که موج نویی در سینمای ایران شکل می گیرد که ما هنوز وامدار آن هستیم و در این میان نام داریوش مهرجویی می درخشد.

آقای مهرجویی در پنجاه سال فعالیت، خالق ماندگارترین شخصیت های سینمایی و کاشف بازیگران بزرگی در سینمای ایران بود، از مش حسن فیلم گاو با بازی درخشان مرحوم عزت الله انتظامی تا آقای هالو و پستچی با بازی به یادماندنی استاد علی نصیریان.

از سامری فیلم دایره مینا تا شخصیتهای دوست داشتنی فیلم اجاره نشین ها، همچنین از شخصیت به یادماندنی هامون با درخشش مرحوم خسرو شکیبایی تا شخصیت های متفاوتی همچون بانو(بیتا فرهی) سارا و پری (نیکی کریمی) لیلا با بازی لیلا حاتمی و میم افسونگر درخت گلابی با بازی گلشیفته فراهانی و همچنین شخصیت علی در فیلم مظلوم سنتوری.

آقای مهرجویی همچنین مهم ترین اقتباس های ادبی سینما را انجام دادند از آثار غلامحسین ساعدی فقید، گئورگ بوشنر، سالینجر، ایبسن، گلی ترقی وهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محسن امیریوسفی در بزرگداشت مهرجویی چه گفت؟

محسن امیریوسفی در بزرگداشت مهرجویی چه گفت؟