مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 شهریور 1397 ساعت 13:452018-08-23سياسي

کوچک ترین کلیسای جهان را دریابید


آوار سرویس بهداشتی تخریب شده در چند قدمی کلیسای کوچک «باربارادیکاتو» هنوز جمع نشده است؛ آواری که البته دل را خوش می کند برای آزاد شدن یکی از کوچک ترین کلیساهای جهان.

- آوار سرویس بهداشتی تخریب شده در چند قدمی کلیسای کوچک باربارادیکاتو هنوز جمع نشده است؛ آواری که البته دل را خوش می کند برای آزاد شدن یکی از کوچک ترین کلیساهای جهان.

کلیسای باربارا دیکاتو یا همان قدیسه نگهبانِ معمارانِ پل ورسک یکی از کوچک ترین کلیساهای جهان که نه، بلکه یکی از کوچک ترین عبادتگاه های ایران محسوب می شود.

می توان گفت که با از دست دادن کاربری اش هیچ توجهی نسبت به آن نشد، هرچند قدمت حضورش به واسطه ی نسبتی که بین آن فضا و پل ورسک وجود دارد، آن را متمایز کرده است؛ به حدی که هنوز گاهی گردشگرانِ خارجی، بخصوص برخی کشورهای اروپایی، برای دیدن این فضا به این منطقه ی کوچک از استان مازندران در سوادکوه می آیند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جاده ی فیروزکوه در سرخ آباد سوادکوه، پشتِ دیوارهای چند مغازه ی بین راهی، سازه ای هر چند کوچک اما ارزشمند در خود جای داده که بارها تهدید به تخریب شده، اما مالکان زمین دست کم به دلیل توجهشان به قدمت این بنا و عبادتگاه بودنش، هنوز برای تخریب اش قدمی برنداشته اند! هر چند به گفته ی برخی مردم بومی منطقه، ساخت سرویس های بهداشتی درست در چند قد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچک ترین کلیسای جهان را دریابید

کوچک ترین کلیسای جهان را دریابید