مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 21:162018-08-18سياسي

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو


رییس موسسه فرهنگی ایکوموس ایران با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو، گفت: شکل زندگی و کاربری بافت تاریخی یزد نباید تغییر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، مهدی حجت عصر امروز در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: آموزش و کمک به مجموعه کنش ها و رفتارها به حفاظت و معرفی آثار تاریخی از دستورهای کار ایکوموس است.

وی با اشاره به اینکه کلمه ثبت می تواند دو معنی داشته باشد، افزود: یکی به معنی اینکه ثبت اسم یزد در دفتر جهانی یونسکو و دیگری به معنای تثبیت و نگهداشت واقعی بافت تاریخی یزد است و چنانچه یزد نبود در فرهنگ جهانی، اقدامات و پیشرفت ها و نگاه هایی پیدا نمی شد.

رییس موسسه فرهنگی ایکوموس ایران با اشاره به اینکه همه مردم جهان نسبت به چیزی که ثبت جهانی شده مسئول هستند، اظهار داشت: چنانکه آن شهر پاره ای از فرهنگ جهانی است و همه باید در قبال آن احساس مسئولیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: یک اثر معماری و یک شهر تصویر زندگی مردم در آیینه ماده است و همان طور که مردم زندگی می کنند، معماری شهر همان گونه است و معماری شهر یزد بستگی به مردمش دارد.

حجت با بیان اینکه امروز در همه مبانی نظریه امر حفاظت، امکان نگهداری از کالبدی که عامل وجود آن تغییر کرده باشد، غیرممکن است، افزود: حقیقتاً ما برای اینکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو