مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1397 ساعت 16:262018-08-11اجتماعي

رویداد بارش شهابی «برساوش» در نیمه شب 21 مرداد


مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: اوج رویداد نجومی بارش شهابی در سال جاری آخر شب 21 مرداد تا بامداد 22 مرداد خواهد بود به طوری که تخمین زده شده حدود 60 تا 70 شهاب در ساعت مشاهده می شود.

- مهدی اسحاقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در خصوص علت رویداد بارش شهابی اظهار داشت: رخداد بارش های شهابی حاصل عبور زمین در مدار خود به دور خورشید از میان توده های خرده سنگ باقی مانده از عبور دنباله دارها است.

وی افزود: ابعاد این خرد سنگ ها در حد میلی متر و سانتی متر است که در هنگام عبور زمین از میان این توده ها، خرده سنگ ها در برخورد با جو زمین سوخته و ایجاد نور می کنند اما بعضاً خرده سنگ هایی در ابعاد متر وجود دارند که ضمن ایجاد نور بسیار شدید، یک مسیر حرکت خیلی درخشان ایجاد کرده که امتداد این مسیر حرکت تا زمین می رسد و به آن ها آذرگوی می گویند.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان ادامه داد: آذرگوی ها خرده سنگ های بزرگی هستند که مقداری از آن ها می سوزد و باقی مانده آن ها با زمین برخورد می کند که برخورد این شهاب ها در مناطق مسکونی می تواند خطرناک باشد اما برای کسانی که از محل برخورد این شهاب ها دور هستند بسیار دیدنی بوده و نوری معادل ماه شب 14 دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویداد بارش شهابی «برساوش» در نیمه شب 21 مرداد

رویداد بارش شهابی «برساوش» در نیمه شب 21 مرداد