مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 08:552018-08-07بين الملل

لهستان اشغال بخش هایی از گرجستان توسط روسیه از 2008 را محکوم کرد


در آستانه دهمین سالروز جنگ بین مسکو و تفلیس، وزیر امور خارجه لهستان اشغال بخشی از گرجستان توسط روسیه را محکوم کرد.

- لهستان "اشغال" بخش هایی از گرجستان توسط روسیه از 2008 را محکوم کرد در آستانه دهمین سالروز جنگ بین مسکو و تفلیس، وزیر امور خارجه لهستان "اشغال" بخشی از گرجستان توسط روسیه را محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یاستک ژاپتوویچ، وزیر امور خارجه لهستان به خبرنگاران در ورشو گفت: دوشادوش مقامات گرجستانی می خواهیم به جهان یادآوری کنیم که در تاریخ هشت اوت سال 2008 میلادی چه اتفاقی رخ داد؛ نقض استقلال گرجستان، تراژدی فرار هزاران غیرنظامی از خانه هایشان و کشته و زخمی شدن صدها تن.

وی افزود: ما می خواهیم نخستین حمله نظامی در تاریخ پس از جنگ اروپا را توسط کشوری علیه یک کشور مستقل دیگر و اشغال بخشی از قلمرو آن که تابه امروز نیز ادامه دارد، یادآور شویم.

ژاپتوویچ قرار است به همراه همتایان لتونیایی و لیتوانیایی خود برای شرکت در مراسم امروز (سه شنبه) وارد تفلیس شود؛ مراسمی که در آن پاولو روزنکو، معاون نخست وزیر اوکراین نیز حضور دارد.

در تابستان سال 2008 میلادی نیروهای گرجستان به جدایی طلبان در اوسیتای جنوبی منطقه ای کوچک و حامی روسیه واقع در مرز این دو کشور حمله کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان اشغال بخش هایی از گرجستان توسط روسیه از 2008 را محکوم کرد

لهستان اشغال بخش هایی از گرجستان توسط روسیه از 2008 را محکوم کرد