مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 08:102018-08-07اقتصادي

بانک ها درگیر رکود صنعت ساختمان شدند!


رییس کارگروه تخصصی اقتصاد کلان اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به این که بانک های کشور نیز درگیر رکود صنعت ساختمان شدند، گفت: در چند سال اخیر مرکز سرمایه گذاری توسط بانک ها به سمت بازار مسکن  چرخید و با ایجاد رکود، - سرمایه گذاری آنها بازگشتی نداشت.

کرم سینا در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه افزایش نرخ مسکن، نقش مثبتی در نرخ رشد اقتصادی ندارد، اظهار کرد: رکود صنعت مسکن، مانع تحقق رشد اقتصادی است و رونق نسبی بازار در این بخش می تواند نقش مهمی در نرخ رشد اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به این که طبق تحقیقات انجام شده بین رشد اقتصادی و وضعیت بازار مسکن رابطه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صنعت ساختمان، همکاری بخش دولتی و خصوصی امری ضروری است.

سینا با بیان این که حدود 25 درصد صنعت مسکن در چرخه حیات اقتصادی نقش دارد، تصریح کرد: رکود صنعت مسکن موجب می شود که این بخش مهم 20 تا 25 درصد نقش خود را ایفا نکند، به علاوه تاثیر منفی بر سایر بخش های اقتصادی دارد و نظام سرمایه گذاری را در حوزه ارز، طلا و بورس با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با بیان این که رکود صنعت مسکن سبب شد تا فعالیت بانک ها برای پرداخت تسهیلات و اعطای عقود اسلامی با مشکل همراه شود، ادامه داد: اگر بهبود شرایط بازار مسکن با افزایش قیمت همراه باشد، این رویداد نمی تواند نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها درگیر رکود صنعت ساختمان شدند!

بانک ها درگیر رکود صنعت ساختمان شدند!