مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مرداد 1397 ساعت 12:502018-08-06پزشكي

ارتباط تنگاتنگ والدین با فرزندان راهکاری برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان


یک پژوهشگر حوزه اعتیاد تغییرات جسمی و روانی، زیستی و ژنتیکی، همسالان، خانواده و نبود آگاهی و اطلاعات را از عوامل موثر بر گرایش نوجوانان به اعتیاد برشمرد و ارتباط تنگاتنگ والدین با نوجوان را از روش های مهم پیشگیرانه خواند که نوجوان احساس ایمنی کرده و .

- یک پژوهشگر حوزه اعتیاد تغییرات جسمی و روانی، زیستی و ژنتیکی، همسالان، خانواده و نبود آگاهی و اطلاعات را از عوامل موثر بر گرایش نوجوانان به اعتیاد برشمرد و ارتباط تنگاتنگ والدین با نوجوان را از روش های مهم پیشگیرانه خواند که نوجوان احساس ایمنی کرده و حرف های خود را راحت با والدینش بیان می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدحسن فرهادی با اشاره به خطرات گرایش نوجوانان به اعتیاد بر لزوم شناخت این دوره حساس تاکید کرد و گفت: نوجوانی دوره ای از رشد و تکامل انسان است که از سن 10-12 سالگی شروع شده و تا 21-22 سالگی ادامه پیدا می کند، این دوران دارای ویژگی های خاصی است و به دلیلِ همین ویژگی های خاص، نوجوان همواره در معرض آسیب های مختلفی قرار دارد.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی های این دوران، تغییراتی است که در نوجوان رخ می دهد و شامل تغییرات جسمی، زیستی، شناختی و روانی است.

اگر بخواهیم هر یک از این تغییرات را به طور مختصر توضیح دهیم می توان گفت که تغییرات جسمی یا زیستی تغییراتی است که در کل بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط تنگاتنگ والدین با فرزندان راهکاری برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان

ارتباط تنگاتنگ والدین با فرزندان راهکاری برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان