مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1397 ساعت 07:502018-08-05اقتصادي

بمب بحران آب به شمارش معکوس افتاد


براساس ارزیابی صورت گرفته در سال جاری از میان 1157 شهر کشور حدود 334 شهر با جمعیت 34 میلیون نفر در شرایط تنش آبی هستند که از این 34 میلیون نفر حدود 17 میلیون نفر در وضعیت قرمز تنش آبی قرار دارند؛ - این اعداد نشان می دهد که ایران در وضعیت خوبی به لحاظ منابع آبی قرار ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بحران و چالش آب یکی از موضوعاتی است که بسیاری از کشورها با آن مواجه هستند، این چالش در خاورمیانه جدی تر است چون بسیاری از بخش های خاورمیانه از جمله مناطق جنوب غربی تا جنوب شرقی ایران در کمربند خشکی قرار دارند و با معضلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند.

از سوی دیگر پدیده تغییر اقلیم بحران آب را تشدید کرده به طوری که بر اساس گزارش های ثبت شده میزان متوسط بارندگی ایران طی 50 سال گذشته از 250 میلی متر به 205 میلی متر کاهش یافته، همچنین علاوه بر کاهش میزان بارش"، متوسط دما نیز طی 15 سال گذشته 1.

1 درجه سلسیوس بیشتر شده است.

علاوه بر این طی 50 سال گذشته، میزان آب های تجدیدپذیر ایران از 132 میلیارد متر مکعب به 116 میلیارد متر مکعب کاهش یافته، حتی در پنج سال اخیر میزان آب تجدیدپذیر به زیر 100 میلیاردمترمکعب رسیده که نشان دهنده وضعیت نامساعد آبی کشور استاز سوی دیگر .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمب بحران آب به شمارش معکوس افتاد

بمب بحران آب به شمارش معکوس افتاد