مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 14:002018-07-22سياسي

مدیریت ناصحیح منابع آب دلیل اصلی خشک شدن50 درصد دشت های کشور است


یک عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس گفت: مدیریت ناصحیح منابع آب دلیل اصلی خشک شدن50 درصد دشت های کشور است.

- علی محمد شاعری در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: خشک شدن 50 درصد دشت های کشور، خشک شدن تالاب های ایران به دلیل ندادن حقابه به آن ها، بروز پدیده ریزگردها در اثر بیابان زایی و تخریب خاک و اکثر رخدادهای غیرطبیعی در ایران به دلیل مدیریت ناصحیح منابع آب صورت می گیرد.

وی با بیان این که تخریب سرزمینی زمانی اتفاق می افتد که از منابع آب بهره برداری بی رویه صورت گیرد و سفره های آب زیرزمینی خالی شوند، افزود: خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها از جمله ارومیه، هامون، هورالعظیم، شادگان، میقان و 20 درصد تالاب میانکاله نشان دهنده بحران شدید آب در حوزه آبریز این تالاب ها و دریاچه ها است که یعنی مدیریت منابع آب به درستی صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: آب کلید توسعه ایران است و اگر می خواهیم توسعه در کشور اتفاق بیفتد باید روی آب سرمایه گذاری جدی صورت گیرد؛ مسئولان و مردم باید نقش مهم آب و نحوه بهره برداری و مدیریت منابع آب را از تاریخ درس بگیرند اینکه در گذشته چگونه تمدن ها بدون آب از بین رفتند و چگونه انسان ها توانستند دوباره تمدن های خود را با استفاه از آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت ناصحیح منابع آب دلیل اصلی خشک شدن50 درصد دشت های کشور است

مدیریت ناصحیح منابع آب دلیل اصلی خشک شدن50 درصد دشت های کشور است