مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 12:202018-07-21بين الملل

تهدید ترامپ برای وضع تعرفه روی 500 میلیارد دلار واردات چین


رییس جمهور آمریکا تهدید کرد روی 500 میلیارد دلار واردات از چین تعرفه وضع خواهد کرد که چنین اقدامی، اختلاف تجاری واشنگتن با پکن را تشدید خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه "سی ان بی سی" درباره ناترازی تجاری با چین گفت: ما ناترازی تجاری خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده ایم و من آماده ام روی 500 میلیارد دلار واردات از چین تعرفه وضع کنم.

شاخص های بزرگ وال استریت که پیش از این به دلیل نگرانی های تجاری دچار افت شده بودند، پس از این مصاحبه کاهش بیشتری پیدا کردند.

آمریکا اوایل ماه میلادی جاری روی 34 میلیارد دلار واردات چین تعرفه وضع کرد و چین در واکنش به این اقدام، روی واردات کالاهای آمریکا به ارزش مشابه، مالیات بست.

واشنگتن علیه تعرفه های تلافی جویانه چین و سایرین از جمله اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و ترکیه که در واکنش به تعرفه های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم وضع شده، به سازمان تجارت جهانی اعتراض کرده است.

ترامپ در این مصاحبه وقتی که گفته شد اگر آمریکا روی این میزان کالا تعرفه وضع کند، ممکن است با سقوط بازار سهام مواجه شود گفت: اگر این اتفاق بیافتد، می افتد.

من این کار را برای سیاست انجام نمی دهم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید ترامپ برای وضع تعرفه روی 500 میلیارد دلار واردات چین

تهدید ترامپ برای وضع تعرفه روی 500 میلیارد دلار واردات چین