مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 23:202018-07-17بين الملل

معضل جهانی کم آبی و راه حل های کشورهای مختلف


با افزایش تغییرات اقلیمی، خشکسالی ها در خاورمیانه و شمال آفریقا، منطقه ای که از نظر حجم منابع آب شیرین در یکی از پایین ترین سطوح جهان قرار دارد، - طی 40 سال گذشته بیشتر و متداول تر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان بر همین اساس تاکید دارند که این مناطق باید به دنبال طرح هایی برای آمادگی در برابر بدترین شرایط خشکسالی باشند و به راه حل های ساده و کوتاه مدت بسنده نکنند.

به همین دلیل معاون دفتر اقلیم سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در ارتباط با خشکسالی تصریح کرد: ما باید خشکسالی را به طور متفاوتی درک و مدیریت کنیم و از واکنش های اضطراری به سمت سیاست های پیشگیرانه تر و برنامه ریزی بلندمدت برای کاهش خطرات و ایجاد انعطاف بیشتر در برابر این پدیده حرکت کنیم.

گزارش اخیر سازمان ملل متحد در مورد خشکسالی به کشت محصولات زراعی با نیاز کمتر به آب، استفاده از سیستم های آبیاری کارآمدتر و کاهش تعداد دام ها به منظور جلوگیری از چرای بیش از حد احشام توصیه کرده است.

طبق پارامترهای تعیین شده توسط سازمان ملل متحد، هر کشوری که به ازای هر نفر سالیانه کمتر از 1000 متر مکعب آب داشته باشد با مشکل کمبود آب جدی مواجه است و در صورتی که این میزان به 1000 تا 1700 متر مکعب برای هر فرد برسد آن کشور با مشکلات تامین آب رو به رو خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معضل جهانی کم آبی و راه حل های کشورهای مختلف

معضل جهانی کم آبی و راه حل های کشورهای مختلف