مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 08:262018-07-17اقتصادي

تاراج سرمایه های آبی و خاکی؛ نابودی اقتصاد و آبادانی / از ته مانده حقوقم برنج بخرم؟


کلات یکی از شهرستان های دارای قابلیت کاشت برنج در خراسان رضوی است، اما خروج آب از مرزهای این شهرستان سبب ممنوعیت کاشت برنج توسط وزارت نیرو و جهاد کشاورزی شده است.

- فارس از ممنوعیت کاشت برنج در شالیزارهای کلات گزارش می دهدتاراج سرمایه های آبی و خاکی؛ نابودی اقتصاد و آبادانی / از ته مانده حقوقم برنج بخرم؟ کلات یکی از شهرستان های دارای قابلیت کاشت برنج در خراسان رضوی است، اما خروج آب از مرزهای این شهرستان سبب ممنوعیت کاشت برنج توسط وزارت نیرو و جهاد کشاورزی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کلات، کلات تنها شهرستان در کشور است که همزمان سه سد بزرگ آبی را در خود جای داده و به فراوانی آب در استان خراسان رضوی شهره است، اما این روزها در عطش تشنگی در حال سوختن است.

براساس بررسی های انجام شده، در هر ثانیه مقدار 2 هزار و 500 تا 3 هزار مترمکعب آب از مرزهای این شهرستان به سمت کشور همسایه در حال خروج است که علاوه بر آبادانی، خاک زراعی مرغوب را هم با خود روانه کشور همسایه می کند.

مدیریت نامطلوب و بی سرانجام وزارت نیرو در این منطقه هر روز بیشتر از گذشته موجب رونق مهاجرت، فقر و به تاراج رفتن سرمایه های آبی و خاکی منطقه شده است.

عطر خوش برنج معروف کلات و طعم دلپذیر این محصول بومی شهرستان نیز دستاویز این بی مهری ها شده است و به ناچار باید آهست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاراج سرمایه های آبی و خاکی؛ نابودی اقتصاد و آبادانی / از ته مانده حقوقم برنج بخرم؟

تاراج سرمایه های آبی و خاکی؛ نابودی اقتصاد و آبادانی / از ته مانده حقوقم برنج بخرم؟