مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 09:452018-07-16پزشكي

بیماران مبتلا به صرع مصرف دارو را خودسرانه قطع نکنند


یک متخصص مغز و اعصاب با توجه به عوارض قطع ناگهانی و خودسرانه دارو توسط بیماران مبتلا به صرع، گفت: این امر می تواند خطر بستری در بیمارستان، کُما و حتی مرگ را برای بیماران به همراه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهناز صدیقی در آستانه برگزاری سی و سومین همایش عمومی انجمن صرع ایران با موضوع مروری بر روش های درمان و کنترل صرع ، گفت: صرع قابل کنترل ترین بیماری مغز و اعصاب است؛ به گونه ای که اگر تشخیص صرع در بیماران به درستی انجام شود و داروی مناسب مصرف کنند، بیماری کاملا تحت کنترل قرار می گیرد و فرد می تواند همراه با بیماری به زندگی خود ادامه دهد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه درمان صرع به سه دسته درمان های دارویی، جراحی و طب سنتی (تغذیه ای) دسته بندی می شود، افزود: از آنجایی که صرع یک بیماری مزمن و طولانی مدت است، بیماران نیز باید برای طولانی مدت دارو مصرف کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن صرع، وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه ما عدم مصرف منظم دارو توسط بیماران مبتلا به صرع است، یادآور شد: متاسفانه برخی بیماران به محض مشاهده بهبود علائم، مصرف دارو را قطع می کنند که این امر موجب عود مجدد و مقاوم شدن بیماری به درمان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران مبتلا به صرع مصرف دارو را خودسرانه قطع نکنند

بیماران مبتلا به صرع مصرف دارو را خودسرانه قطع نکنند