مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 11:552018-07-15اجتماعي

تبدیل مدارس قدیمی بدون استفاده به اقامتگاه های بوم گردی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مدارس قدیمی واقع در روستاها و شهرهای کوچک با همکاری دهیاران و شهرداران اقامتگاه بوم گردی و خانه های مسافر می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، "غلامرضا فرخی" در نشست مشترک با شهردار و اعضاء شورای شهر جیرفت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مدارس قدیمی بلااستفاده هستند، افزود: بناهای تاریخی داشته ها و ظرفیت های گردشگری هرشهر محسوب می شوند که با مرمت و بازسازی آنها می توان به جذب گردشگر کمک کرد، باید از ظرفیت های موجود برای توسعه مراکز اقامتی و گردشگری استفاده شود.

فرخی ادامه داد: تا زمانی که مسئولان احیاء آثار تاریخی را در دستور کار خود قرار ندهند، نمی توان از مردم انتظار داشت در این زمینه با دولت همکاری کنند، در شهر کرمان اقدامات خوبی برای مرمت خانه های تاریخی با مشارکت های مردمی انجام شده که امیدواریم این روند در سایر شهرستان ها نیز ادامه یابد.

این مقام مسئول بیان کرد: تجربه نشان داده با سرمایه گذاری های کوچک هم می توان ضمن احیاء بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری ایجاد کرد و خوشبختانه این ظرفیت در جنوب استان وجود دارد که بازارچه تیمچه جیرفت از آن موارد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه با مرمت و نوسازی ابنیه تاریخی می توان س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل مدارس قدیمی بدون استفاده به اقامتگاه های بوم گردی

تبدیل مدارس قدیمی بدون استفاده به اقامتگاه های بوم گردی