مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 تیر 1397 ساعت 11:052018-07-14اقتصادي

اجرای عملیات خدمات چاه های نفت و گاز بدون نیاز به دکل


برای نخستین بار در کشور، عملیات حساس خدمات چاه های نفت و گاز بدون نیاز به دکل توسط متخصصان داخلی انجام شد تا علاوه میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی رقم بخورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات بدون دکل اسیدکاری گسترده و تمیزسازی چاه با نرخ تولیدی بالا(High-Rate) در فاز 4 میدان گازی پارس جنوبی با کشتی اسیدکاری و تمیزسازی پیشرفته Northern Genesis به دست متخصصان داخلی انجام شد.

اجرای موفقیت آمیز این پروژه برای نخستین بار، نتیجه دو سال بررسی، طراحی مهندسی و آنالیز ریسک بود که شرکت نفت و گاز پارس با قبول ریسک، زمینه حذف دکل از عملیات انگیزش و زنده کردن چاه ها را فراهم ساخته و موجب میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی شد.

در این پروژه حذف دکل از عملیات چاه ها، موجب کاهش هزینه های عملیاتی، بهینه سازی در زمان و چابکی عملیات خدمات چاه ها در میدان گازی استراتژیک پارس جنوبی شد تا توانمندی داخلی در ارائه راهکارهای موثر و نوین در بهینه سازی تولید و عملیات حساس خدمات چاه ها در میادین دریایی کشور به ثبت برسد.

از مزایای انحصاری این روش، علاوه بر مقرون به صرفه بودن میتوان به مواردی همچون سرعت بالای اجرای عملیات، عدم نیاز کشتی به لنگر اندازی یا اتصال به BoatLanding با استفاده از سیستم Dynamic Positioning جهت تثبیت موقعیت هنگام اسیدکاری و جریان دادن چاه (که احتمال آسیب به خطوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات خدمات چاه های نفت و گاز بدون نیاز به دکل

اجرای عملیات خدمات چاه های نفت و گاز بدون نیاز به دکل