مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 تیر 1397 ساعت 06:152018-07-14اقتصادي

خشک شدن کشکان مساوی با نابودی انجیر سیاه پلدختر


عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی لرستان از احتمال خشک شدن رودخانه کشکان تا اواخر مرداد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس علی محمدی فر در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان پل دختر با تولید سالانه حدود 20 هزار تن انجیر، یکی از قطب های تولید انجیر سیاه در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: به دلیل کم آبی و احتمال خشک شدن رودخانه کشکان به عنوان اصلی ترین منبع آبیاری درختان انجیر این شهرستان، خطر نابودی این ثروت ملی و استانی به شدت احساس می شود.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: مطابق آمارهای رسمی، شهرستان پل دختر به عنوان قطب تولید انجیر سیاه در ایران، حدود 92 درصد تولید محصول انجیر سیاه در لرستان را به خود اختصاص داده است و حدود 33 درصد کل انجیر سیاه کشور در این شهرستان تولید می شود که از این محل حدود 6000 نفر مشغول به کار هستند.

محمدی فر یادآور شد: به دلیل کیفیت بالای انجیر سیاه پل دختر، این محصول هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای هدف صادراتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان متذکر شد: متأسفانه اخیراً شرکت آب منطقه ای لرستان اعلام کرده به علت خشک سالی های پی درپی و کاهش نزولات آسمانی و برداشت غیرمجاز از آب رودخانه کشکان و کشت محصولات آب دوست نظیر برنج در شهرهای بیرانشهر،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک شدن کشکان مساوی با نابودی انجیر سیاه پلدختر

خشک شدن کشکان مساوی با نابودی انجیر سیاه پلدختر