مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1397 ساعت 11:302018-07-12سياسي

22 درصد مخازن سدهای خراسان رضوی خالی است


سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اینک 22درصد از کل حجم مخازن سدها خراسان رضوی خالی است که نسبت به سال گذشته 50 درصد افت آب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد علایی امروز 20 تیرماه در نشست شورای آب شهرستان سبزوار میانگین بارندگی سال زراعی جاری این استان 129 میلیمتر بود که نسبت به سال زراعی گذشته 28درصد و نسبت به میانگین دوره بلند مدت 35 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بالا آمدگی سطح آب های زیر زمینی سبزوار یکی از مشکلات سبزوار است که بخش شمالی این شهر و 85درصد حوزه خدمات شهری را در برگرفته و مسجد جامع به عنوان اثر تاریخی این شهر را تهدید می کند.

علایی افزود: 12 رشته قنات از شمال شهر وارد حوزه خدمات شهری می شود که 10 رشته تخریب شده گرچه توان تولید آب از دست نداده اما آب های سطحی زهکش را وارد به محدوده خدمات شهری می کند.

وی اظهار کرد: در سبزوار ضخامت آبرفت کم است و امکان جذب فاضلاب نیست، بر همین اساس بخشی از آب قنوات که وارد محدوده خدمات شهری می شود توان نفوذپذیری انتقال و هدایت منابع آب زیر زمینی پایین است که سبب بروز مشکلاتی می شود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حفاظت از مسجد جامع با اولویت ویژه در دست بررسی است و چون پی سنگ آن رس است مطالعات بیشتری می طلبد تا به سازه بنا اسیب وارد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 درصد مخازن سدهای خراسان رضوی خالی است

22 درصد مخازن سدهای خراسان رضوی خالی است