مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 تیر 1397 ساعت 10:452018-07-11بين الملل

آمریکا درخواست آزادی 11 زندانی گوآنتانامو را بررسی می کند


درخواست آزادی 11 زندانی که 15 سال است در پایگاه نظامی آمریکا در خلیج کوبا محبوس هستند، به زودی در یکی از دادگاه های منطقه ای آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وکلای مرکز حقوق قانون اساسی (سی سی آر) امروز چهارشنبه درخواست این زندانیان را به دادگاه منطقه ای واشنگتن دی سی می برند تا این زندانیان در گوآنتانامو یا محاکمه یا آزاد شوند.

این زندانیان سال هاست بدون تفهیم اتهام در این زندان بدنام آمریکایی در کوبا محبوس هستند و این اقدام به گفته وکلایشان در حد "بازداشت ابدی" است.

وکلای سی سی آر و سازمان حقوق بشری ریپریو که نماینده چهار تن از زندانیان هستند، ژانویه امسال مصادف با شانزدهمین سالروز افتتاح گوآنتانامو درخواستی برای آزادی موکلانشان ارائه دادند.

این وکلا تاکید دارند که بازداشت بدون اتهام این زندانیان مغایر قانون اساسی است چون هیچ دلیل منطقی ای برای بازداشت آنها باقی نمانده است.

یکی از وکلای سی سی آر به ایندیپندنت گفت: "بازداشت ابدی" زندانی بدون تفهیم اتهام مغایر قانون اساسی آمریکا و قوانین بین الملل است.

حرفمان این است که حتی اگر مبنای حقوقی برای بازداشت آنها در یک بازه زمانی وجود داشته است، آیا بازداشت بی حد و حصر آنها امروز قابل دفاع است؟ توماس هوگان، از قضات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا درخواست آزادی 11 زندانی گوآنتانامو را بررسی می کند

آمریکا درخواست آزادی 11 زندانی گوآنتانامو را بررسی می کند