مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 تیر 1397 ساعت 04:452018-07-09ورزشي

اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن ورزشکار سبب افت عملکرد در مسابقات مهم می شود


عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران معتقد است که ورزشکاران حرفه ای برای این که در رقابت های حساس و مهم به حداکثرکارایی از لحاظ جسمانی برسند، باید به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن خود توجه ویژه ای داشته باشند.

- حسین سعادت مهر در گفت وگو با ایسنا، افزود: برای اینکه ورزشکار بتواند در مسابقات حساس و مهم به حداکثر کارایی جسمانی خود برسد باید به لحاظ روانی در سطح خوبی قرار بگیرد.

همچنین بحث خواب ورزشکار یکی از نکات مهمی است که به دلیل سفرهای نه چندان نزدیک و بهم سبب اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن ورزشکار می شود و او را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

وی گفت: در مسابقات خارج از کشور به دلیل پرواز طولانی و اختلاف ساعت مبدا با مقصد فرد دچار پرواززدگی می شود که مهم ترین دلیل پرواززدگی برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن است.

طی سفرهای طولانی ترشح هورمون ملاتونین که مسوولیت ساعت بیولوژیک و زیستی انسان را برعهده دارد، کاهش یافته و موجب اختلال ساعت خواب و بیداری فرد می شود.

البته فشار هوای داخل هواپیما، نوع تغذیه، استرس پیش از سفر، نداشتن تحرک و جابه جایی از دیگر عوامل بروز پرواززدگی هستند.

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران خاطرنشان کرد: چون زمان منطبق شدن ساعت بدن با ساعت جدید در پروازهای شرقی طولانی تر از پروازهای غربی است نتیجه این اختلال خستگی زیاد، از د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن ورزشکار سبب افت عملکرد در مسابقات مهم می شود

اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن ورزشکار سبب افت عملکرد در مسابقات مهم می شود