مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 تیر 1397 ساعت 14:202018-07-07اجتماعي

چه روستاهایی ثبت ملی می شوند؟


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در حوزه بافت های فرهنگی- تاریخی روستایی روستای مزینان در شهرستان داورزن و روستای مزار در شهرستان بجستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بافت فرهنگی- تاریخی روستاهای ریاب گناباد، - زعفرانیه سبزوار و کنگ بینالود در حال ثبت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابوالفضل مکرمی فر در جلسه کارگروه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به تصویب سند بازآفرینی بافت های استان اظهار کرد: بازآفرینی بافت های تاریخی استان در دستور کار قرارگرفته است و در 14 شهرستان 25 بنای تاریخی بازآفرینی شده اند.

وی افزود: در بافت اطراف حرم مطهر رضوی که یکی از مهم ترین بافت های تاریخی است 7 محور تاریخی فرهنگی شناسایی شده که امکان جداره سازی و بازآفرینی مسیرهای تاریخی وجود دارد.

مکرمی فر با بیان این که ابلاغ محدوده بافت های تاریخی استان از سوی رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارت کشور در سال 88 انجام شده است، ادامه داد: محدوده بافت های تاریخی استان از سوی مدیر کل محترم وقت دفتر فنی استانداری به شهرداری ها در سال 93 ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: علاوه براین در سال 94 از سوی استاندار خراسان رضوی به شهرداری های بجستان، بیدخت، تربت جام، خرو، خلیل آباد، خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه روستاهایی ثبت ملی می شوند؟

چه روستاهایی ثبت ملی می شوند؟