مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 تیر 1397 ساعت 13:052018-07-04بين الملل

ساکاشویلی به دنبال گرفتن پاسپورت گرجستان


میخاییل ساکاشویلی، رییس جمهور سابق گرجستان و فرماندار اسبق اودسای اوکراین، بار دیگر به دنبال کسب پاسپورت گرجستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از لایف رو، وی که پس از ابطال پاسپورت اوکراینی و اخراج از این کشور مجبور به اقامت اجباری در هلند شده است، اعلام کرده با پاسپورت گرجستانی قادر خواهد بود نشان دهد که چه کسی واقعا از دولت محلی می ترسد؟ ساکاشویلی همچنین تاکید کرد، با گذرنامه جدید قادر خواهد بود بر زندگی سیاسی کشور گرجستان تأثیر بگذارد.

این سیاستمدار جنجالی در سال 2015 میلادی به منظور کار با دولت غربگرای اوکراین و در پی حوادث سیاسی گرجستان به اوکراین رفت و پس از اخذ پاسپورت اوکراینی به دستور رییس جمهوری این کشور به عنوان فرماندار منطقه اودسا مشغول به کار شد.

با این حال، وی پس از مدتی پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین و مقامات عالی رتبه این کشور را به فساد متهم کرد و سرانجام در نوامبر 2016 میلادی از اوکراین خارج شد و متعاقب آن پوروشنکو پاسپورت اوکراینی اش را باطل کرد.

ساکاشویلی برای دریافت پاسپورت اوکراینی مجبور به انصراف از شهروندی خود در گرجستان شد، زیرا اوکراین تابعیت مضاعف را نمی پذیرد.

وی همچنین در سال 2005 میلادی به جرم کتک زدن والری گلاشویلی، نماینده وقت پارلمان و از اعضای حزب اپوزیسیون گرجستان از سوی دادگاه به صورت غی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساکاشویلی به دنبال گرفتن پاسپورت گرجستان

ساکاشویلی به دنبال گرفتن پاسپورت گرجستان