مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 تیر 1397 ساعت 10:202018-06-30اقتصادي

چرا برخی جوانان زندگی مجردی را بیشتر دوست دارند؟


یک روانشناس و مشاورخانواده معتقد است: برخی جوانان ازدواج را یک ارزش به حساب نمی آورند و آن را برای رفع نیازهای طبیعی خود یک هدف می دانند و همین طرز تفکر باعث شده عمر زندگی های مشترک کم و جوانان به زندگی مجردی بیشتر رغبت داشته باشند.

- علی عیسی زادگان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: افزایش طلاق در جامعه، جوانان را نسبت به زندگی متاهلی بدبین کرده و آنها دیگر رغبتی به ازدواج ندارند.

وی به پیامدهای افزایش طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش میل به زندگی مجردی پس از طلاق، آسیب های اجتماعی همچون خودکشی، افسردگی، اعتیاد و طرد شدن از خانواده از جمله پیامد های طلاق در جامعه است.

این روان شناس خاطرنشان کرد: متلاشی شدن یک زندگی به دلیل طلاق ضررهای اجتماعی و اقتصادی فراوان به دنبال دارد و زنان بیشترین آسیب را از طلاق می بینند.

امروزه قبح طلاق ازبین رفته و حمایت خانواده ها نیز از طلاق افزایش یافته است.

این مدرس دانشگاه در خصوص عوامل مهم دیگری که باعث افزایش طلاق در جامعه شده است، اظهار کرد: آموزش های غلط قبل ازدواج، نبود آگاهی و مطالعه درباره تشکیل خانواده، شناخت نیاز های طرفین و از همه مهمتر تاثیر سریال های ماهواره ای که خیانت را تبلیغ می کند از عوامل مهم افزایش طلاق در جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی جوانان زندگی مجردی را بیشتر دوست دارند؟

چرا برخی جوانان زندگی مجردی را بیشتر دوست دارند؟