مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 خرداد 1397 ساعت 09:052018-06-06سياسي

شب قدر چه شبی است؟/ کدام شب را باید قدر بدانیم؟


استادیار معارف اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی گفت: باید بدانیم شب قدر چه شبی است و ما باید کدام شب را قدر بدانیم و مورد توجه خود قرار دهیم؟ - حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جواهری در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در پرتو تفسیر قرآن به این موضوع می رسیم که شب قدر در ماه مبارک رمضان با توجه به آیه شهرالرمضان الذی فیه القران هدی للناس وبینات من الهدی و الفرقان تنها یک شب است.

در واقع این آیه مبارکه به ما می گوید که شب قدر شبی است که در آن قرآن نازل شده و ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و معارف پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) ما را رهنمایی کرده است به سمت بهره برداری از سه شب 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان و ما در این شب ها تلاش می کنیم که از این شب ها بهره مند شویم.

وی ادامه داد: شب های قدر به اعتبار اینکه این سه شب احتمال دارد که شب قدر در آن ها جای گرفته باشد، اما کدام شب است را نمی دانیم.

اما براساس روایات باید از این دو شب هدایت شویم به سوی شب 23 ماه مبارک رمضان که به شب قدر نزدیک تر است و براساس روایات نیز این شب، شب قدر است اما با این وجود گاها برخی از افراد شب های 19 و 21 را احیا می کنند و شب 23 را دیگر احیا نمی گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب قدر چه شبی است؟/ کدام شب را باید قدر بدانیم؟

شب قدر چه شبی است؟/ کدام شب را باید قدر بدانیم؟