مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1397 ساعت 09:512018-06-02سياسي

حاجت هایم را برآورده کن/ شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان


ممکن است اینجا سؤالی پیش آید که اصلا چه نیازی است که ما دعا کنیم، مگر خدا از همه چیز با خبر نیست؟ بله! خدا نسبت به تمام امور بندگان باخبر و آگاه است، - اما می گوید ادعونی استجب لکم.

"، در دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان می خوانیم: اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الی التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ علی محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین خدایا راهنماییم کن در آن به کارهای شایسته و اعمال نیک و برآور برایم حاجت ها و آرزوهایم ای که نیازی به سویت تفسیر و سؤال ندارد ای دانای به آنچه در سینه های جهانیان است درود فرست بر محمد و آل او پاکیزگان.

*چرا باید دعا کنیم مگر خدا از همه امور ما باخبر نیست آیت الله روح الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان می گوید: اللَّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ ؛ در فراز اول دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان می خوانیم که خدایا ما را هدایت کن به بهترین اعمال.

گاهی تصور ما این است که اعمال ما به گونه ای است که خودمان می توانیم راه خودمان را تشخیص دهیم ولی بعد متوجه می شویم که اشتباه بوده و ما چنین کاری را نتوانستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاجت هایم را برآورده کن/ شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

حاجت هایم را برآورده کن/ شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان