مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1397 ساعت 01:252018-06-01اجتماعي

مواجهه یک نسل آموزش ندیده با مسائل جنسی فرزندان شان


رسانه ای شدن موضوع تعرض یک ناظم در مدرسه غیردولتی به تعدادی از دانش آموزان، تحلیل های جامعه شناسی و روان شناسی متفاوتی را مطرح کرد و با واکنش های بسیاری همراه شد.

- این مساله بیش از همه یک بار دیگر جای خالی فرهنگ سازی و لزوم اجرای سند 2030 را یادآور شد و نبود آموزش مسائل جنسی در مراکز آموزشی را گوشزد کرد.

اما نقش خانواده ها در این فرهنگ سازی به چه میزان است؟ سید محسن فاطمی ـ فوق دکترای روانشناسی از دانشگاه هاروارد آمریکا ـ که تالیفات مختلفی در حوزه های روانشناسی آموزش و ارتباطات به زبان های انگلیسی و فارسی دارد، درباره فرهنگ سازی و نقش خانواده ها در آموزش مسائل جنسی به فرزندانشان به سوالات ایسنا، پاسخ داده که آن را در ادامه می خوانید.

با توجه به اینکه در فرهنگ خانواده های ایرانی محدودیت هایی برای مطرح کردن یا صحبت درباره مسائل جنسی وجود داشته، حالا شاهد نسلی هستیم که تشکیل خانواده داده و با توجه به اینکه مطرح کردن این مسائل در آن زمان برایش تابو بوده باید مسائل لازم در این زمینه را به فرزند خود نیز آموزش دهد.

با این وجود خانواده ها چطور می توانند این فرهنگ را نهادینه کرده و مسائل جنسی را به فرزندانشان آموزش دهند؟ زمانی که اکسیژن عاطفی در یک خانواده پایین باشد و توزیع آن به میزان مناسب اتفاق نیفتد، امکان رشد چالش ها، سختی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه یک نسل آموزش ندیده با مسائل جنسی فرزندان شان

مواجهه یک نسل آموزش ندیده با مسائل جنسی فرزندان شان