مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 خرداد 1397 ساعت 01:052018-05-31اقتصادي

جریمه و مالیات در انتظار صادرکنندگان متخلف


معاون سازمان توسعه تجارت ایران از تعیین چهار شیوه برای بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: صادرکنندگانی که نخواهند به روش های تعیین شده ارز حاصل صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند، - مشمول مالیات و جریمه شده و متخلف محسوب می شوند.

محمدرضا مودودی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: طبق مصوبه ابلاغ شده در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات باید گفت که در این زمینه دو بخش خصوصی و دولتی به صورت مجزا درنظرگرفته شده اند.

وی گفت: در مورد شرکتهای دولتی، شبه دولتی، شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت هایی که تحت مدیریت دولت هستند و حداقل 80 درصد کل صادرات را در اختیار دارند، به این صورت است که این شرکت ها مکلفند ارز حاصل از صادرات خود را به دو شیوه مورد مصرف قرار دهند.

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: براین اساس این شرکت ها، ملزم شده اند ارز صادراتی خود را برای تامین مواد مورد نیاز خود استفاده کنند یا اینکه آن را از طریق سامانه نیما به نظام بانکی و ارزی کشور وارد کنند، اما مجاز به واگذاری پروانه صادراتی خود به غیر نیستند.

بخش خصوصی 20 درصد از صادرات غیر نفتی را دارد مودودی در ارتباط با بخش خصوصی نیز گفت: اما در مورد بخش خصوصی می توان گفت که این بخش اقتصادی که شاید بیش از 20 درصد صادرات غیرنفتی را در اختیار ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه و مالیات در انتظار صادرکنندگان متخلف

جریمه و مالیات در انتظار صادرکنندگان متخلف